• Site Search
  • Site Language

מערכת ניהול תוכן מומלצת לבניית אתרים

לפני שאתחיל, אני יודע שיש הרבה דעות, וזו בכלל יומרה גדולה להמליץ איזו פלטפורמה הכי טובה ומה הכי נכון לשיווק באינטרנט, ובכל זאת…

בכל כמה ימים אני מקבל טלפון: על מה לבנות אתר? מה הכי נכון לשיווק באינטרנט? מה אני ממליץ? וכן, יש לנו בוויזי הרבה מאד ניסיון (גם הרבה מאד כוויות…) ויש לנו תשובה מגובשת בנושא שאותה אני רוצה להביא כאן.

על מה לא אדבר

על כך שהפלטפורמה צריכה להיות עם מערכת ניהול תוכן מלאה. זה בכלל לא לדיון. ברור שצריך. כל מילה נוספת מיותרת. ההפתעה שלי היא איך עדיין היום חברות "רציניות" אומרות ללקוחות "עזבו אתכם, כל מה שתצטרכו, נזין לכם ב…"

חידדנו את הברור. מה מערכת ניהול התוכן צריכה לכלול?

טוב, זה כבר לא ברור. אספתי כאן, בפוסט דרישות ממערכת ניהול תוכן, רשימה חשובה בנקודות פשוטות שניתן להעביר לבונה האתרים שלכם. כל מה שחובה הוא חובה ואם החברה לא עומדת בזה, תיפרדו ממנה יפה לשלום.

שלוש הקדמות

חוק המספרים הגדולים

מניסיון של שנים רבות בתחום התוכנה, למדתי את חוק המספרים הגדולים – החוק אומר שאם יש חברה גדולה ממך אשר משתמשת ומממשת את התוכנה פי כמה וכמה ממך, ככל הנראה שהם כבר אכלו את כל הבאגים האפשריים וכל התחלואים הקיימים בעולם, כך שאתה יכול לבוא למסלול יחסית בטוח.

מעבר לבאגים, על רוב הצרכים האפשריים ככל הנראה ענו להם, על רוב הדוחות, על רוב המודולים על רוב הממשקים וכו'. נניח שחברת טבע עובדת עם תוכנת פריוריטי, לא סביר שאם אני מחסן קטן לציוד משרדי המערכת לא תכיל את רוב הצרכים שלי (לא רצונות, צרכים). לכן, לבחירת תוכנה ישנם שלושה עקרונות בסיס:

  1. אף פעם אל תהיה הראשון וגם לא בין מאה הראשונים.
  2. לחברת התוכנה ישנם מעל 1000 לקוחות פעילים.
  3. חובה שלחברה יהיו לקוחות גדולים ממך, לאו דווקא במחזור, אלא במימוש המערכת.

בהקשר שלנו אם CNN, TechCrunch, GigaOm ועוד מיליונים משתמשים בוורדפרס, אז סביר להניח שהאתר שלנו, על כמה מאות העמודים שלו, גם יכול.

Open Source

זהו קוד אשר שייך לקהילה – דוגמאות ניתן לראות ב- Android, Firefox, Chrome, Linux ועוד. קיים סיכוי אפסי שחברה קטנה תצליח לעשות מערכת טובה יותר לעומת קהילה בת אלפי מפתחים.

חברה קטנה לא תענה בחינם על הדרישות המטורפות של העולם,  כמו דרישות מקידום אתרים, שיווק באינטרנט, חיבורי סליקה, חנות, ממשקי קהילה, טפסים משוכללים, חיבורים למערכות ניוזלטר ועוד.

סיכוי אפסי שחברות תוכנה מוכרות כמו PayPal, MailChimp, Salesforce, Zoho וכו' יעשו ממשק מיוחד לתוכנה מיוחדת של חברה קטנה – תראו מול זה כמה פלאגאינים יש לסיילספורס בוורדפרס.

סיכוי אפסי שגוגל יעשו שינוי בקריאת הנתונים שלהם בגלל חברה קטנה – מה שכן קורה עם וורדפרס לדוגמא.

הקדמה אחרונה – אין צורך להמציא את הגלגל!

הכל, כולל הכל, כולל הכל הומצא וקיים – בטח באינטרנט בטח לצרכים שלנו.

יש אתרים מעולים, יש עיצובים מעולים, יש מערכות מעולות. תמיד מצחיק אותי שאני בא לאיזה רתך, והדבר הראשון שהוא אומר לי זה "הצרכים שלי אחרים, לא ראיתי את מה שאני צריך באינטרנט". התשובה שלי היא האם הטלפון שאתה מחזיק אחר? בנו משהו בשבילך? המאזדה 3 שלך גם אחרת? אתה תופר את הבגדים שלך לבד? יש לך מקרר שעוצב במיוחד? בינתיים בגלל שהוא רוצה משהו כל כך אחר, יש לו דף זמני שבנו לו דפי זהב עם מייל של haratach1967@zahav…

אני לא מזלזל ברצון של אנשים לעשות משהו אחר, אני פשוט חושב שהפוקוס והאנרגיה צריכים להיות במקומות אחרים בעסק, כמו בנייה וחידוד של הבידול ולא בסטייה מהעיקר כדי לבנות מערכת ניהול תוכן מיוחדות לצרכינו.

על החשיבות של מערכת ניהול תוכן לשיווק באינטרנט

חשיבות מטורפת. בכלל, אם מחלקים את עוגת ההשפעה של קידום האתרים, אז העבודה על האתר והארכיטקטורה שלו מהווה קרוב ל- 50% (אין כמובן מספרים בדוקים, זו רק דעתי). מערכת ניהול תוכן טובה תתמוך בכל הפרמטרים של קידום אתרים, כמו URL ידידותי https://www.wisy.co.il/about ולא סימני שאלה, פיסוק, אחוזים וכו'. כמו לשים תגיות alt על תמונות, כמו מפת אתר אוטומטית ועוד ועוד והכל באופן שקוף וברור.

מי הן המערכות הפתוחות המומלצות

אפשר למנות ארבע מערכות פתוחות מובילות מתוך עשרות ואולי מאות:

וורדפרס – מערכת שהתחילה כמערכת לבלוגים ומאד התפתחה לכדי מערכת לבניית אתרים – 62% מהאתרים אשר בנויים בקוד פתוח מבוססים עליה. 22 אתרים פעילים מכל 100 בנויים על וורדפרס. קלה מאד לבנייה, אלפי תבניות ומאד קלה לתחזוק. קהילה ענקית של מפתחים ואלפי פיתוחים.

דרופל – קהילה גדולה, סף כניסה לא פשוט כדי לפתח בה, אבל אותנו כיוזרים זה לא מעניין, פשוט לעדכן תוכן. מערכת מהירה יחסית וחזקה.

ג'ומלה – סליחה, אבל אני פשוט לא סובל את המערכת. אולי היא מאד פשוטה למפתחים, אבל ללקוחות היא סיוט. כדי לעדכן שם איזור תוכן, צריך להיות חתן פרס נובל למתמטיקה. לשאלה אם גוגל אוהב אותה, אז התשובה היא כן. אוהב מאד. מערכת מהירה גם כן. החסרון היחיד שברצינות ניתן להתגבר עליו כמובן הוא הידידותיות למשתמש. סה"כ מערכת טובה מאד.

מג'נטו – מערכת ייעודית לקמעונאות. מלאת פיצ'רים כמו Cross Sale, Up Sale, קופונים וכו'. מאד חזקה, קלה מאד לתפעול משתמשים. חסרונות מצאנו בגיור שעשו לה פה בישראל, במהירות הטעינה של האתרים (איטי מאד) וכן בכך שיש קהילה מאד קטנה של מפתחים כך שאם הסתבכתם עם המפתח שלכם, קחו בחשבון שאין עוד הרבה.

מה החוזקות הכי משמעותיות של המערכות הפתוחות?

סריקה של גוגל

כשיש מערכת עם מיליוני אתרים כדוגמת וורדפרס, גוגל מטעמים אינטרסנטיים בונה אלגוריתם שיסרוק רק את העיקר ביתר דיוק. הם עושים זאת מטעמים חסכון במשאבים ולנו זה עושה טוב. תכל'ס Win Win.

פיצ'רים חדשים, ממשקים והפתעות

אלפי משתמשים, אלפי צרכים – כל דבר שיפתחו בעולם הזה, יעשו לו חיבור עם מערכת גדולה.

אין חתונה – יש קהילה

יש בעיות עם הפיתוח? בעיות עם החברה? לא קרה כלום! חפשו בגוגל "מפתח ל… " ושלום. יש אלפי תוצאות. לא בני ערובה של אף אחד.

חסרונות משמעותיים של המערכות הפתוחות

זו לא חליפה לפי מידה, לא הכל אפשרי, לפעמים צריך לעשות פשרות שלא תמיד מתאימות. לפעמים ה- Dropdown הכי פשוט הופך להיות סיפור. לפעמים גלריה לא מסוגלת להציג את עצמה כמו שרצית, לפעמים פיצ'רים מסוימים לא נתמכים, לפעמים מה שחשבת שהוא הכי פשוט בעולם כמו לשמור נתונים של טופס לא מתאפשר וכו'.

קוד – עדיין הקוד במערכות אשר בנויות לפי מידה – נקי יותר באופן דרמטי. גוגל אוהב כמובן קוד נקי ככל האפשר. למערכות הפתוחות קוד עצום ביחס לתצוגה.

מהירות – מהירות הטעינה של המערכות הסגורות עקב האמור הוא פי כמה יותר מהר. כשבונים חליפה לפי מידה האתר טס למעלה וגוגל מאד אוהב אתרים מהירים.

אני מעריך ששלושת הנושאים האלו יקבלו פתרון בשנים הקרובות, אבל עדיין יש ניצחון בולט למערכות הסגורות במהירות ובתאימות.

סיכום

הסיכום שלנו מאד פשוט. בשקלול היתרנוות והחסרונות, מהירות ותאימות מול קהילה ואלפי פיתוחים ולא להיות תלוי בשום חברה – אנחנו בוחרים חד משמעי בקוד הפתוח.

איזו פלטפורמה בדיוק? רוב האתרים הם תדמיתיים ושיווקיים עם צרכים מאד קטנים. ל- 90% מהאתרים וורדפרס מושלמת. מערכת קלה מאד לתפעול, כל אדם שגולש בפייסבוק יכול להשתלט עליה ללא בעיה, אהובה ע"י גוגל ואלפי פיצ'רים של הקהילה. אין שום סיבה להסתבך מעבר לכך. לאתרים שרוצים יותר או בעלי מורכבות, דרופל יכולה לענות על הכל. מערכת חזקה מאד, מהירה (יותר מוורדפרס), קלה מאד להזנת תוכן (פחות מוורדרפס) וסה"כ מספקת את הסחורה יפה מאד.

נקודה חשובה יותר ממהסיכום

בסופו של יום, יותר חשוב מכל מערכת, זה מי בונה את האתר. אני לא צוחק ולא מגזים. האם הוא איש שירות? האם הוא חוזר למיילים? האם הוא עומד מאחורי הבאגים ולוקח אחריות? האם אחרי חצי שנה, כשאתם רוצים פיצ'ר קטן, מפציצים אתכם במחיר? בתקופתי ב"ריטליקס" העדפתי לקחת מתכנת שהוא בן אדם ואיש שרות על כל גאון משוגע. הדברים לא השתנו.

בהצלחה!

מגזין וויזי

מוזמנים לקרוא את המגזין שלנו, מבטיחים שזה לא ה“ידה ידה” הרגיל על קידום אתרים ושיווק

מחפשים ספק שהוא פרטנר, שיתייחס אליכם ולכסף שלכם בכבוד ויעשה איתו את המקסימום?

בום! הגעתם ליעד

רח' האומנים 7 ת"א | 039090299 | info@wisy.co.il

כל הזכויות שמורות © לוויזי – שיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום אונליין ופתרונות